Jak przekazać młodym miłośnikom piłki nożnej wiedzę dotyczącą ich ulubionej dyscypliny, przekazując nie tylko informacje bieżące, ale i historyczne? Takie pytanie zadaje sobie zapewne wielu. Rozwiązaniem może być „Strzał na bramkę. Magazyn młodych piłkarzy i piłkarek”, który od połowy 2021 roku można znaleźć na półkach sklepowych.
Wydawcą jest wydawnictwo Ediba, a projekt ma oficjalną licencję Polskiego Związku Piłki Nożnej. Redaktorem naczelnym magazynu jest Argentyńczyk Segio Prymak, co zdaniem ludzi ze środowiska ma podkreślić tylko, że „Strzał na bramkę” to choć produkt skierowany do dzieci, jest traktowany bardzo poważnie. Bo przecież kto kocha piłkę nożną bardziej, niż Argentyńczyk?
Pierwszy numer „Strzału na bramkę” pojawił się w czerwcu 2021 roku z okazji mistrzostw Europy. Magazyn wydawany jest kwartalnie, więc w marcu 2022 roku wyszedł trzeci numer. Każdy z nich ma 24 strony i zawiera informacje ze świata piłki nożnej, a także komiks, który przypomina dzieciakom najważniejsze momenty polskiej piłki nożnej. Wydaje się, że może to być dobry sposób na dotarcie do młodych czytelników właśnie pod kątem wiedzy historycznej.
Oprócz tego dzieciaki znajdą liczne zabawy (np. wykreślanki) czy plakaty piłkarzy reprezentacji Polski i ich sylwetki. W jednym z dwóch dostarczonych do nas numerów znaleźliśmy karty z piłkarzami naszej drużyny narodowej, a w drugim nakładkę na klamkę na drzwi, która informuje rodziców m.in. o tym, że ich latorośl ogląda mecz i przeszkadzanie w tym czasie nie jest wskazane.
Przeglądając „Strzał na bramkę” przypomniały mi się czasy, kiedy jako młody chłopiec szukałem w kiosku „Bravo Sport” i „Mega Sport”, żeby choć trochę poczytać o moich ówczesnych idolach piłkarskich. Samo to skojarzenie sprawia, że kwartalnik wydawany przez Edibę jest warty zakupu. Oczywiście, o ile macie w domu młodych miłośników piłki nożnej. „Strzał na bramkę” znaleźć możecie m.in. w Empiku.
NASZA OCENA: 7/10