Dokładnie 1 stycznia 2020 roku rozpoczęła się kolejna, siódma już edycja Plebiscytu Sportowa Książka Roku. Jak co roku wraz z czytelnikami wybierać będziemy najlepsze publikacje polskiego rynku literatury sportowej, który wciąż dostarcza nam znakomite lektury.
Biografie znakomitych polskich i zagranicznych sportowców – Roberta Kubicy, Otylii Jędrzejczak, Sebastiana Mili, Haliny Konopackiej, Janusza Kuliga, Christo Stoiczkowa, Roberto Baggio, smakowite kąski z zakresu sportowej historii, opowieść o piłkarskim śląsku podczas wojny, reportaż Szymona Jadczaka o Wiśle Kraków, a nawet nowojorski komiks. To tylko fragment tego, co otrzymaliśmy od wydawców w minionym roku kalendarzowym i zaledwie wycinek nominacji, jakie rozdaliśmy przy okazji Sportowej Książki Roku 2019.
Na te i inne tytuły czytelnicy mogą oddawać swój głos przez cały styczeń na stronie www.plebiscyt.sportowaksiazkaroku.pl.
Dodatkowo, jak co roku, w osobnych kategoriach najlepsze książki piłkarskie, biograficzne, historyczne, górskie i motoryzacyjne wybiorą nasi eksperci, związani z rynkiem wydawniczym… i nie tylko. Prócz Krzysztofa Baranowskiego, redaktora naczelnego Sportowej Książki Roku, w tegorocznym jury zasiądą m.in. popularni dziennikarze – Tomasz Smokowski (Polsat), laureat nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego podczas tegorocznych Grand Pressów Michał Kołodziejczyk, Jerzy Filipiuk (Dziennik Polski), Leszek Jarosz (TVP Sport), Paweł Czado (Gazeta Wyborcza Katowice), czy Bartek Dobroch (zdobywca zeszłorocznej statuetki Górskiej Sportowej Książki Roku za biografię Andrzeja Hajzera).
Sponsorem głównym wydarzenia i sponsorem tytularnym głosowania czytelników został Alior Bank. Patronami medialnymi wydarzenia są TVP Sport, Retro Futbol, SportMarketing.pl, Historia NBA i Nieobiektywny Kibic.
Aby przypomnieć wszystkim to, co wydarzyło się na rynku w minionym roku, przez cały okres głosowania trwać będzie akcja „Sportowa Książka Dnia”, podczas której powracać będziemy do recenzji i materiałów wideo o tych publikacjach, które biorą udział w tegorocznej edycji Plebiscytu. Będziemy w mediach społecznościowych i na YouTubie, pod hasztagami #sportowaksiazkaroku i hasztagiem naszego Sponsora – #WyższaKultura.